zaterdag 30 juni 2012

Climb for education

Het opzet van deze blog "cotopaxi2012" is een sponsoringsactie voor het educatieve project "Inti Sisa" in het Andesgebergte in Ecuador. Ik werkte zelf een jaar lang als vrijwilliger ter plaatse mee aan het project. Amper een jaar later ga ik er opnieuw op vakantie. Het zal minstens twee jaren duren vooraleer dat opnieuw gebeurd. Ik blijf echter betrokken bij het project vanuit Belgiƫ in het bestuur van Inti Sisa Belgica en met voorstellingen, bekendmaking en ondernemingen als Cotopaxi2012. Het zou zonde zijn om met lege handen terug te keren. Ik moet iets terug doen voor het project en al de mensen die er geholpen worden.

Om jullie steun niet zomaar te krijgen, verbind ik mij aan een loodzware opdracht: de Cotopaxi. Een nachtelijke tocht op een van de hoogste en mooiste actieve vulkanen ter wereld. De kans om de top te bereiken lijkt me eerder klein maar het blijft een interessante uitdaging. Een even grote uitdaging wordt echter het verzamelen van sponsorgeld om de hele onderneming glans te geven. Daarvoor heb ik jullie steun nodig.

Lees op deze blog de pagina's om meer te ontdekken over "Inti Sisa", de "Cotopaxi", "sponsoring" en volg alle ontwikkelingen mee op de voet.
De komende weken kan je op deze blog verhalen lezen over het project, de bergen, het land, de cultuur en op alle mogelijke manieren tover ik daarvoor vanalles uit de hoed, voor jullie plezier en medewerking. Daar ik 18 juli reeds in Ecuador vertoef, komt daar zeker ook documentatie ter plaatse bij.

Het wordt een intensieve maand met werken en trainen, het vertrek, de terugkeer naar Inti Sisa- Guamote, en met hoogtepunt (in meters) de Cotopaxi. Steun deze onderneming als extraatje van de sportzomer om vooral het onderwijs, in de regio waar Inti Sisa actief is, meer glans te geven.


Muchas Gracias,
Laus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten