vrijdag 13 juli 2012

Voorbereiding reis naar Ecuador


Allereerst hét 'ik ga naar Ecuador en ik neem mee-lijstje'. Indien er volgens jou essentiële dingen zijn die ik vergeet, laat het me dan weten aub.

reistas (23 kilo)
- een kostuum en kostuumschoenen (trouwfeest)
- stapschoenen en sandalen
- 7 onderbroeken en 7 paar kousen
- 1 broek, 1 trui, 3 tshirts en een hemd
(Ze hebben daar ook wasmachines in Ecuador en indien nodig met zeep in de rivier, nog properder en ecologischer)
- tandpaste en tandenborstel, zonnecreme(30), zonnebril, calendulazalf (lippen), scheergerief
- cadeaus: een euro2012 bal (buurtkinderen Guamote); chocolade, duvel en jenever (kennissen); schrijfgerief (school) en gelaats en -handverzorginsproducten (werknemers Inti Sisa). (voorlopig)
- 2 of 3 pakjes als courierdienst
- Klimkledij: 2 paar handschoenen, thermische onderkledij, fleece, buff, regenjas met uitneembare fleece, een paar wollen kousen en een muts.

handbagage (10 kilo)
-reispasport, gele inentingskaart
-een kleine handdoek
-een petzellicht
-een boekje met Ecuadoriaanse telefoonnummers
-krant en tijdschrift
-alles wat niet in de grote valies geraakt


Vooral het bijkomende klimmateriaal was een onvoorziene extra kost voor mezelf. Nu weet ik meteen waarom ik verleden jaar kou gevat heb op 6000m. Toen had ik enkele t-shirts en truien boven elkaar aan. Buiten de jas was geen enkel van die lagen in aangepast materiaal gemaakt. Eenmaal je daar in nat wordt, blijft dat zo en eenmaal je dan trager vooruit gaat of stil staat krijg je het heel koud.
Hoewel ik klimkledij niet zo vaak gebruik in het pajottenland is de investering met plezier gedaan. Als ik in de plaats een mooi bedrag bij elkaar krijg om aan het educatieve centrum van Inti Sisa in Guamote te geven, is het wel de moeite waard geweest.

Nog 5 keer slapen tot Quito en nog 20 keer tot de Cotopaxi. 't begint te korten.


Hasta pronto!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten